Alla inlägg under maj 2010

Av The spirit in me - 16 maj 2010 14:48

Idag var jag för första gången upp i vattentornet i Nykarleby med min älskling, och tog bla detta foto av Normens Skola och Sankta Birgittas Kyrka.  Fotoredigeringen har jag gjort.


Upp till Vattentornet skall vi flera gånger.

Av The spirit in me - 9 maj 2010 09:44

Alltså, detta är fantastiskt!


1) Katolska Kyrkan och den Orthodoxa Kyrkan talar mer och mer om att tiden nu är inne för ett steg närmare enhet...


2) Utländska och Ryska samt fd. Sovjetiska trupper marscherar tillsammans på Röda Torget på "Victory Day"...


3) Israels President Shimon Peres säger så här i dagens "DN": 


Han anser att förutsättningarna för ett fredsavtal i Mellanöstern är bättre än på mycket länge, och ser nu som enda lösning att israeler och palestinier får varsitt land.

– Djupt i hjärtat förstår det judiska folket, israelerna, att vi inte har något annat val än att skapa två hus. Gör vi inte det kommer den här kampen att pågå för evigt. En tvåstatslösning är den enda utvägen



Av The spirit in me - 9 maj 2010 09:13

Det är helt fantastiskt! På 65-årsdagen för slutet på 2.a världskriget, utländska trupper, forna fiender marscherade för första gången tillsammans på de mytomspunna Röda Torget i Moskva. Det här är fantastiskt! :)


Av The spirit in me - 8 maj 2010 18:58


-Alldeles underbaaaaaaaaaaaaaara röda vindruvor.... :) 

Av The spirit in me - 5 maj 2010 21:43

Ja den här lilla "magiska" prylen till vänster har jag precis lärt mig uppskatta till 110%! För de oinvigda kallas den för "blåtand" eller om man ska vara riktigt internationell... Bluetooth! :) Klockan placerade jag brevid bara för att visa hur jädra liten den här prylen är!  Den är superpluttig! :)


Jag funderade nämnligen för ett tag sedan på, hur jag skulle kunna flytta över de bilder jag sedan länge hade i min mobilkamera till datorn, eftersom jag inte längre hade kvar den usb-sladd som med all sannorlikhet kom med vid köpet av telefonen. Så jag funderade på vilket av alla alternativ som skulle vara enklast och billigast, och detta var det som valet föll på! Så jädra smidigt att bara stoppa in denna lilla plutt i datorn och skicka bilderna med blåtandsfunktionen på telefonen, bara så där rakt upp och ner! -Suuuuuuuuper! :)

Av The spirit in me - 5 maj 2010 21:04

Okey... Jag vet att detta kanske är lite udda men.... Jag gillar mjukisdjur och jag älskar att virka. Så är det bara...


Men kanske är detta att virka en halsduk och en basker åt en pingvin att gå lite långt? :) Men å andra sidan... Han blev ju väldigt gullig! -Eller hur?!

Hans namn är "Mr. Penguin", och jag fick han som en liten present för ungefär ett år sedan. -Jättegullig tycker jag!


Men nu har jag fått ett annat problem istället... Alla hans mjukispolare vill ju också ha en halsduk och basker! -Herranen aika!!! Vad ska jag ta mig till? Det blir nog bara till att fortsätta virka skulle jag tro. ;)


Av The spirit in me - 1 maj 2010 16:12

Nykarleby Manskör sjöng in våren på 1.a maj utanför Brostugan i Nykarleby. givetvis var vi där och såg paraden och lyssnade på sång och musik.    

Ovido - Quiz & Flashcards