Alla inlägg under juni 2010

Av The spirit in me - 20 juni 2010 18:51


Ja, det där begreppet har jag fått höra (igen!) under den senaste veckan, när någon skulle beskriva en gemenskap...


Eftersom jag tidigare kommer från en dysfunktionell "familj" (lögner, svek, utnyttjande, hot med mera), så har jag aldrig helt säkert vetat vad man egentligen menar när man säger "som en familj" när någon ska beskriva något. För mig blir det som att helt plötsligt lyssna på ett språk man inte förstår en bokstav av... tex arabiska. Men när jag nu slog upp meningen på google, så såg jag i en av träffarna den här definitionen... "Vi är mera som en familj. Alla trivs ihop." Är det DET som folk menar tro??? Tjaa, i så fall har jag aldrig haft en "familj". Inte så konstigt i så fall att jag aldrig kunnat relatera till vad folk menar med det där begreppet.


Usch! nä, nu börjar jag må dåligt igen. Ska tänka på något annat nu tror jag...

Av The spirit in me - 19 juni 2010 21:44

 


Ja, detta är det jag har ägnat mig åt idag! Att se Sveriges Kronprinsessa äntligen få gifta sig med sin Prins! Dock på tv, men men...


Som den inbitna rojalist jag är, så är jag fullständigt rörd över denna händelse och toklycklig!


-Grattis Kronprinsessan Viktoria och Prins Daniel!

Ovido - Quiz & Flashcards