Alla inlägg under november 2010

Av The spirit in me - 26 november 2010 06:05

Jaa, jag är faktiskt så himla trött på hur en del folk gör här där jag bor, när dom ska utbilda en person i ett totalt främmande språk. Man gör inte som i många andra länder, där utbildningsspråket ofta är engelska. Nej nej nej... här anser man att det är en briljant idé att förklara ett nytt språk på det nya språket, för en person som inte förstår ett ord av det nya språket i fråga!!! Men då frågar jag mig... hur i hela fridens tider har dom tänkt sig att man ska förstå vad dom säger???


Jag har fått intrycket av att dom tror att man på något nästan magiskt sätt, bara helt plötsligt skall förstå! Bara så där! Nästan som att man helt plötsligt ska börja tala "i tungor"! Men näe... så går det ju inte riktigt till ju...


Jag är så jäkla frustrerad över detta, så jag blir galen! Och det värsta är, att ingen här tycks förstå min frustration. Det är ungefär som om folk här bara helt plötsligt vägrar förstå orden man säger, när man kommer till den punkten... alldeles oavsett om man pratar svenska eller engelska med dom...

Ovido - Quiz & Flashcards